fbpx

יומן המסע של המטיילת עינת אחיאל – טיול קרוואנים לזוגות באיסלנד, יוני 2023

היום הראשון והשני - 23-24.6.23
איסלנד.
טיול זוגות בקראוונים, מבית היוצר המשובח של נוהגים לטייל בהובלת רונית ורונן גלבוע. אתמול הגענו לכאן בטיסה הישירה הראשונה שיצאה מישראל, בתחושה חגיגית, מלווה בבלונים, עוגה ושמפניה 🥂 אחרי הנחיתה נסענו לאסוף את הקראוונים, ומיד לאחר מכן להצטיידות בסופר הקרוב ונסיעה לחניון הלילה. הקטע באיסלנד בתקופה הזו של השנה, זה שהשמש שוקעת בסביבות 12 בלילה, וזורחת בסביבות 3 בבוקר.... הימים כאן ארוכים ונהדרים, ואפשר להספיק בהם המון. היום קמנו ליום חדש, מזג האויר ממש האיר לנו פנים, התלבשנו טוב טוב, ונסענו ברכב מונסטר ענקי לקרחון לרכב על אופנועי שלג. וואו. חוויה ייחודית!! משם המשכנו למסלול מעגל הזהב- - נסענו לגייזר ענקי שמתפרץ כל כמה דקות, למפלי הזהב השוצפים, וסיימנו את היום בלגונה חמה ומפנקת, שגייזרים קטנים מחממים בה את המים כל כמה דקות 🙂
היום השלישי - 25.6.23
היום נפתח עם שמש שהאירה לנו פנים וטמפרטורות נעימות. נסענו לטייל במפל סליילנדפוס הענקי, עברנו מאחוריו, חטפנו שפריצים של מים, משם המשכנו למפל נוסף, שגם אותו רואים עוד מהכביש, מנצנץ בין כל הירוק הזה.. מפל סקוגפוס היה קצת יותר מאתגר, כי כדי לראות את החלק העליון שלו, שנשפך למטה היינו צריכים לטפס 355 מדרגות(!!), ואחר כך לרדת אותן חזרה, אבל זה היה כבר ממש קלי קלות 🙃 אז כקו המשך לנושא המים, הלכנו לצפות בקרחון, בין ההרים, שהתערבב עם אבקת לבה שחורה. מראה מדהים!!! משם לצוקים מרשימים וסיפורי ויקינגים אמיצים, ראינו פאפין אחד חמוד וסיימנו את היום בחוף השחור, עם סלעים שמזדקרים באמצע הים, והאגדה מספרת שמדובר בכלל בטרולים.. בשלב הזה, גשם התחיל לרדת... עשינו קפיצה קטנה להשלמות בסופר, ומשם ישר לחניון לילה, שם חיכתה לנו ארוחת ערב מפנקת עם זהבית וירון בר זיו.
היום הרביעי - 26.6.23
איסלנד - יום רביעי לטיול.
את הבוקר פתחנו בעיירה ויק עם מופע גשם, שקצת שיבש לנו את התכניות....
כידוע, הכל משתבש לטובה, ולכן התכנון התעדכן במהירות, והגענו למופע לבה מרהיב, שכלל הדגמה של לבה מותכת אמיתית, והסברים על האיזור הגעשי שבו אנחנו נמצאים, כולל הסכנה (הדי מיידית, יש לומר..) של התפרצות געשית קרובה, ומה לעשות במקרה וזה קורה במשמרת שלנו.. 🙃 בסיום המופע התיישבנו לאכול במסעדת המרקים המקומית, בה מוגש אפילו מרק לבה, בתוך לחם שחור יפיפה שנראה כמו לבה שהתקשתה.
משם התחלנו בנסיעה ארוכה לכיוון לגונת הקרחונים. וואו. איזה מראה! אלפי קרחונים שניתקו מהקרחון הגדול שטים להם במים ואנחנו עם רכב אמפיבי שהתחיל את הנסיעה על היבשה והמשיך אותה במים על תקן סירה, משייטים ביניהם.חלק מהקרחונים בצבע כחול- מה שמצביע על רמת הדחיסות שלהם (מה שיותר כחול- יותר דחוס), הלבנים כבר נמצאים יותר זמן במים וכבר פחות דחוסים. הקרחון שרואים מעל המים הוא שליש בעצם. שני שליש ממנו נמצא מתחת למים. באיזשהו שלב ביצבץ כלב ים ששחה לא רחוק מאיתנו. ומשם לחוף היהלומים הסמוך, שם יש קרחונים שקופים שגלשו לים ונראים כמו יהלומים. במהלך הנסיעה מרגישים כמו בתוך גלויה, עם מלא ירוק ומפלים מכל עבר. נראה כאילו לכל בית יש מפל פרטי וענקי משלו מאחורי הבית... בהפסקות המנוחה חיממנו לנו מרק, ושיחקנו טאקי (כי אי אפשר בלי)....
עכשיו הגענו לחניית לילה, לחניון עם נוף משגע.
היום החמישי - 27.6.23
איסלנד- היום החמישי 🙂
היום התמקדנו בצד המזרחי של האי, בפיורדים המזרחיים. הרים עצומים וירוקים שנשפכים אל הלגונות של האוקינוס האטלנטי. נוסעים ומתפתלים בין שדות אינסופיים של תורמוסים סגולים, על קצה של צוקים כשהים פרוש מתחתינו, עדיין רואים המון מפלים מהממים בדרך, ועכשיו גם ברבורים וברווזונים ששוחים בים ממש לידינו. חלק מהדרך נסענו ממש כשערפל סמיך מכסה את הכביש. חוויה מיוחדת! ביקרנו היום בעיירת דייגים מנומנמת וחמודה, בהמשך נכנסנו לביקור בגן הפסלים של פטרה, בו יש אבנים יפיפיות ומיוחדות מכל רחבי האי, וצימחייה מהממת, המשכנו לבלות עם כוס יין משובח במרחצאות שוות ביותר על שפת האגם, וסיימנו עם הרצאה מרתקת על איך נוצרה איסלנד.
היום השישי - 28.6.23
איסלנד- היום השישי.
את היום פתחנו עם שמש נהדרת, וטמפרטורה של 21 מעלות 😎
אחרי סיום כל מנהלות הבוקר הקבועות, יצאנו לדרך, ונסענו צפונה. נוסעים בדרכי נוף מטורפות, הכל ירוק מסביב, הרי געש מזדקרים מסביב, מידי פעם מקבלים בווטצאפ הסברים על דברים שרואים בדרך מ רונית ורונן גלבוע , ברקע מתנגן פלייליסט מוכר מהבית, והבית? הבית כמובן נוסע איתנו, ובכל עצירה נשלף במהירות הקומקום, מרתיחים מים ומכינים תה. כמה כיף! מגיעים למפלים מטורפים. כמה מים. לא נתפס בכלל.. עוברים מנקודת תצפית לאחרת, נהנים קצת מרסס המים שמגיע עד אלינו, מקשקשים, מצטלמים וצוחקים בדרך, מסיימים את הסיבוב, חוזרים לקראוונים וממשיכים בנסיעה, הפעם לגן פסלי לבה. מחזה מרהיב! בהתחלה חבשנו כולנו רשתות מיוחדות על הראש, כי האיזור ידוע בברחשים הנודניקים שלו .. אבל גם הם היו לטובתנו, ממש כמו מזג האוויר, ואחרי כמה תמונות הורדנו אותם. אז מדובר בפארק שלם, שבו מסתבר צולמו גם חלקים ממשחקי הכס, שעשוי כולו מלבה. מדהים לראות את הגובה שנהר הלבה זרם והגיע אליו, ותצורות הנוף של הלבה שהתקשתה. נוצרו מערות, סדקי קרקע, בועות לבה שהתפוצצו והשאירו אחריהן מכתשים קטנים.. יפה ממש! מסיימים את הסיור, קונים מרק טעים לדרך וממשיכים. מגיעים למקום שנראה דמוי לועות של הרי געש. הכל מכוסה בירוק, על שפת האגם, ומזכיר קצת את איזור המגורים של הטלטאביז 😁 מטפסים למעלה לתצפית, והולכים לקנח בגלידה מקומית מומלצת. משם נוסעים למרחצאות חמים נוספים, הפעם המים עם ריח של גופרית, אבל אחרי כמה דקות כבר לא מריחים את זה... מחפשים את המקום עם הזרמים הכי חמים, ונהנים למשך כמה שעות תחת כיפת השמים מהחם הנעים הזה. גם טפטוף של גשם היה לנו שם תוך כדי. תענוג! מסיימים, מתקלחים וממשיכים בנסיעה של עוד כמה דקות לחניון על שפת אגם ציורי לחניית לילה. מתחברים לחשמל, מכינים ארוחת ערב, סוגרים את התריסים בקראוון (כי לא מחשיך כאן...) ומתכוננים ליום חדש 😊
היום השביעי - 29.6.23
איסלנד - יום שביעי. כשהיינו קטנים, קראנו בעתידות של בזוקה ש"עד גיל 21 -תגיע לירח"... אז אמנם לקח קצת יותר זמן... אבל נראה לי שהיום הגענו הכי קרוב שאפשר לדמיין להליכה על הירח. עשינו סיבוב גדול בשדה ענקי של לבה שחורה שהתקשתה במשך כמה סבבי התפרצות. אפשר לראות בדיוק עד לאן הגיעה זרימת הלבה והיכן היא עצרה. ממש מרגיש כמו ללכת על הירח. הכל מסביב שחור, הסלעים שנוצרו מהתפרצויות בהר הגעש ניצבים בתצורות מרהיבות ומיוחדות, מדי פעם אנחנו מתכופפים ומרגישים את האדים שיוצאים מהאדמה בסילון דק ומחמם. היום גם טיילנו בתוך שדה גאותרמי פעיל, בו האדמה מבעבעת ממש לידינו, ביקרנו במערה עם מים תרמיים (המערה של ג'ון סנואו) והלכנו על סף לוע הר געש כבוי שבמרכזו ניקוו מים בצבע טורקיז משגע. משם המשכנו מערבה, לכיוון מפלי האלים. אם עד עכשיו הנוף היה של אדמת בזלת שחורה וצחיחה, הנוף התחיל להתחלף לירוק.
ירוק כמו בשוויץ. ברגע עברנו מהנוף של הירח לנופים מרהיבים אחרים, של ירוק טובע בנהרות, מפלים, שדות מעובדים ובתים קטנים. במעבר בין שני הנופים ראינו גבעה שחצי ממנה שחור והחצי השני ירוק, עם קו שנראה כאילו שורטט ביד אדם. כזו היא איסלנד. מדינה של ניגודים נהדרים בטווח מיידי. בסוף היום הגענו לחניון לילה שווה במיוחד, עם בריכה, ג'קוזי ומסעדה, וכמובן ששם סיימנו כולנו את היום (והצלחנו לאתגר את כמות האנשים שיכולים להיכנס בו זמנית לג'קוזי..)
היום השמיני - 30.6.23
איסלנד - יום שמיני.
היום היה יום בסימן לוויתנים  🐳 התחלנו אותו במוזיאון לוויתנים מרתק, והמשכנו בשייט אתגרי בחיפוש אחרי לווייתנים. התלבשנו במליון שכבות, ואני לא מגזימה... בקושי יכולנו ללכת ונראינו די מצחיק.... אבל התקדמנו לכיוון המזח. התחלקנו לשתי קבוצות בשתי סירות ויצאנו לדרך. בהתחלה הנמיכו לנו ציפיות, והסבירו שלא תמיד אפשר לראות אותם... התחלנו את השייט במושבת פאפינים ענקית על אי. כשכבר חשבנו שלא נראה יותר מפאפין אחד שאותו פגשנו בתחילת הטיול, נגלו אלינו אלפי פאפינים, חלקם מקננים על האי, חלק אחר שט במים וחיפש אוכל, וכל השאר התעופפו מעלינו, כמו פינגווינים קטנים עם כנפיים. משם המשכנו ופגשנו להקות של דולפינים, חלק מהם שחו וחלק עשו מופע שלא מבייש קרקס. בינתיים, התבקשנו לחפש את הנשיפות של הלוויתנים. מי שרואה- אומר למדריכה. בכל פעם שנצפה מאחת הסירות רמז ללויתן- מיהרו 2 הסירות לאותו כיוון, בסוג של מרדף אחרי הדבר האמיתי. ואז נגלה הפלא. בהתחלה לוויתן אחד, בהמשך נמצאו עוד, והשיא היה כששלושה לוייתנים שחו יחד, לידם להקת דולפינים, ואז לוייתן אחד עבר מתחת לסירה שלנו (הלוייתן בגודל של הסירה!) וצץ מהצד השני. איזו חוויה מטורפת! כל כך קרוב! אחרי ארוחת צהריים במסעדה, גילו לנו שיש ממש כאן מרחצאות חמים שווים במיוחד. אז שאנחנו נסרב? חלילה. צ'יק צ'ק מתארגנים ונכנסים כולנו יחד. המקום מהמם, על קצה הצוק, עם בריכות אינסוף חמות, בר בתוך הבריכה , מעלינו עפים שחפים, הים מתחתינו, פשוט תענוג. אחרי סדרת תמונות מתוך הבריכה של Lilach Rafi ותמונות פפרצי של Asaf Ahiel , עשינו מקלחת חמה, והתחלנו נסיעה לחניון הלילה הבא. מגיעים, מתמקמים, מכינים מרק ודג מרוקאי(בחסות משפחת בר זיו), עם כוסית וודקה ליד וככה מסיימים את היום.
היום התשיעי - 1.7.23
איסלנד - יום תשיעי 🐎
את הבוקר פתחנו בביקור בחוות בתים עתיקים של ויקינגים, שעשויים מבוץ ועליהם גדל דשא. למדנו על אורחות החיים המשותפים שלהם, ראינו את כלי הבית וכל החדרים בחווה. איזה מקום יפה! משם נסענו למעיין בטבע, שרק האמיצים ממש העיזו להיכנס אליו.. הקושי לא היה בכניסה, אלא ביציאה ממנו.. המקום מקסים, נמצא על שפת הנהר ממש בסמוך למפל, בתוך כר דשא ירוק, עם נביעה כמעט פרטית משם המשכנו לחוות סוסים איסלנדיים. הסוסים באיסלנד הם חלק בלתי נפרד מהנוף. בכל הימים שאנחנו מטיילים במדינה היפה הזו, אנחנו רואים המוני סוסים חופשיים. הם יפים, נראים בריאים וחזקים עם פרווה מבריקה. אז היום יצאנו לסיבוב על גביהם.
התלבשנו טוב, מעילים, מעילי גשם, כובעים, קסדות, כפפות (קצת מזכיר את הסירבול של השייט אתמול), ועלינו על הסוסים -זה נשמע פשוט, אבל לא באמת.. חלק מהסוסים עם אופי מרשים, שלא הולך בתלם.. נרשמו המון צווחות פתאומיות כשחלק מהסוסים החליטו שבא להם לעקוף את החבורה וקצת דהרו מהר מהצפוי. היה מפתיע ומצחיק בו זמנית 😁 טיילנו באיזור של החווה, חצינו את הנחל על גבי הסוסים, רכבנו על קצה ההר (קצת מפחיד), ולמדנו לשתף פעולה עם החיה המדהימה הזו. אחרי זה עלינו לקראוונים, והתחלנו בנסיעה יחסית ארוכה לחלק המערבי של האי, כדי שמחר נוכל ישר להתחיל לטייל בו. הנסיעה היתה בחלקה מאתגרת, בתוך ערפל סמיך, שקשה לראות מה יש מלפנינו והנתיבים ממש צרים.. אבל ברגע שיצאנו מתוך הענן הזה, הנשמה מתרחבת לנוכח המראות. כמה שלא ראינו כלום דקה לפני כן, עכשיו הכל נגלה. הרים ירוקים, שדות, שמש... החניון שהגענו אליו הערב הוא יפיפה, נמצא ממש על החוף המערבי. תענוג 😃
היום העשירי - 2.7.23
איסלנד - יום עשירי
את הבוקר התחלנו בהליכה קלה בחניון הבוקר לכיוון הנמל המקומי. בדרך החליטו כמה ציפורים (שחפית הקוטב) לעשות עלינו מופע קמיקזה מלחיץ... אחרי התארגנות, קפצנו לעוד מפל יפה, והמשכנו למסלול טיול בדרך נוף מהממת, בחוף המערבי של האי. לפני כן חלק מהקבוצה טיפלה בהקפצת רכבים לסוף המסלול, והחלק השני התפנק בבית קפה קטנטן ומקסים בתחילת המסלול. אחרי שסיימנו את כל הלוגיסטיקה, יצאנו לדרך.
הדרך יפיפיה. מלאה בתצורות נוף מגוונות, ואת רובה מלווים שחפים גדולים וצעקניים. בדרך למדנו על ארבעת הרוחות ששומרות על איסלנד, הדרך עצמה מרשימה מאד! צוקי ענק שנשפכים אל הים. בהמשך נסענו לראות כלבי ים, הצלחנו לראות כמה ראשים שלהם שביצבצו מהמים, אבל לא יותר מזה. המשכנו להדרים לעבר ריקאוויק, ובדרך עלינו למערה מקסימה שכשנכנסים אליה מתגלה בפנים מפל. העליה אליה לא היתה קלה, אבל שווה ממש! התחנה האחרונה היתה ביקור בעיר הבירה, עלינו עד לכנסיה, הסתובבנו קצת בען הבתים ובמידרחוב וקינחנו בבית קפה מקומי. עכשיו הגענו לחניון הלילה האחרון שלנו לטיול.
ארוחת ערב זריזה, מקלחת ולישון. מחר היום האחרון..
היום האחרון - 2.7.23
איסלנד - יום אחרון.
הבוקר ביקרנו בפרלמנט, קיבלנו הסברים על ההתכנסות ההסטורית של ראשי השבטים, טיילנו בין הלוחות הטקטוניים של אירופה ואמריקה, ו ירון בר זיו אפילו צלל ונגע בשני הלוחות בו זמנית. בהמשך היום ארגנו את הקראוונים להחזרה, ונסענו לשדה התעופה לטיסת לילה. איסלנד היא מדינה מרתקת. למרות נקודות הפתיחה הדי נמוכות שלה - מזג אוויר מאתגר, התפרצויות געשיות תכופות, ומיקום בחלק הצפוני של כדור הארץ- הם מצליחים להפוך את המקום הזה לבונבוניירה. המוני כבשים מפוזרות לכל אורך הדרך. לרוב נראה כבשה ושני טלאים צמודים אליה. בקיץ משחררים את הכבשים למרעה ולקראת החורף יוצאים כל בעלי העדרים, מרכזים את הכבשים במין מכלאה, ושם ממיינים את הכבשים לפי בעלים. הכבשים גם קיבלו תמרור משל עצמן. כבוד! אז כשמטיילים באיסלנד רואים את הכבוד שתושבי המדינה נותנים לטבע ולאנשים שנמצאים סביבם. לנהרות העצומים שלהם, למפלים, לשדות, לבעלי החיים.. התורמוס הסגול והיפיפה שיובא למדינה מרפד את הנופים. לא נתקלנו בטיפת לכלוך ברחובות או בשמורות, כנראה שמדובר בעניין של חינוך. האנשים חמים ומקסימים. כיום יש רק מנהרה אחת בתשלום. האיסלנדים גובים תשלום על מעבר במנהרה, רק עד שהם מסיימים לכסות את עלות בנייתה, וזהו. איסלנד היא מדינה של ניגודים. מישורים עצומים מול הרי געש, נהרות ומפלים שוצפים מול אוקיינוס ללא גבולות. מזג אוויר שמשתנה כמה פעמים ביום. יום שהתחיל עם שמש מלטפת יכול להפוך למבול.. מדינה יפיפיה ונפלאה 😁 וזהו. הטיול הסתיים. זה היה טיול של פעם בחיים. הטיול תוכנן לפרטי פרטים והובל על ידי רונית ורונן גלבוע . הכרנו זוגות נהדרים, וחווינו חוויות נפלאות. תודה 😊